فرانسه

راهنماي گردشگري و نيازمنديهاي ايرانيان در فرانسه

كاخ ورساي زيباترين و پربازديدترين كاخ سلطنتي دنيا

۱۳۷ بازديد

كاخ ورساي زيباترين و پربازديدترين كاخ سلطنتي دنيا

كاخ ورساي “Château de Versailles ” با معماري قرن هفدهمي خود در شهر ورساي فرانسه در نزديكي شهر پاريس پايتخت فرانسه واقع شده است و يكي از بزرگ‌ترين كاخهاي سلطنتي و همچنين پربازديدترين كاخ‌هاي دنياست.

كاخ ورساي و باغهاي زيباي آن يكي از معروف ترين آثار تاريخي ميراث جهاني است كه شامل :
آپارتمان هاي سلطنتي ، تالار آينه ها ، نمازخانه ، اپراي رويال و موزه تاريخ فرانسه ميشود .

پاركهاي آراسته به مجسمه ها ، چشمه ها و آبشارها و ساختمانهاي استثنايي: گراند تريانون ، پيت تريانون ، معبد عشق ، هملت از ملكه ماري آنتوانت از ديگر شاخصه هاي انحصاري اين كاخ ميباشد.

اين كاخ بعنوان عظيم ترين و باشكوه ترين كاخ در دنيا شناخته ميشود ,عظمتي كه با دانستن اينكه وسعت اين كاخ و فضاي سبز و باغهايش 800 هكتار است كه در خود 200 هزار اصله درخت و 50 فواره را در خود جاي داده , 12 مايل جاده دارد و قصري كه داراي 700 اتاق ,2150 پنجره، 67 راه‌پله، 6 هزار تابلوي نقاشي، 1500 طراحي، 2100 مجسمه و 5 هزار قطعه مبلمان و با داشتن قرن قدمت ساخت و تاريخي پر فراز و نشيب همچنان چشم هر بازديدكننده اي را مسحور زيبائي و جلال خود ميكند.

كاخ ورساي , Château de Versailles

كاخ ورساي كه ولتر آن را “شاهكار عظمت و بدسليقه گي” ناميده بود، در طي چند دهه و تنها بر اثر حسادت لوئي چهاردهم به كاخ يكي از وزرايش، در شكارگاه سلطنتي فرانسه ساخته شد. در سال 1682، لوئي چهاردهم ، به همراه قسمت اعظم دربار و جمع بسياري از اطرافيانش در حدود 20 هزار نفر به كاخ ورساي نقل مكان كرد. معاهده اي كه جنگ جهاني اول خاتمه داد و به نام همين كاخ موسوم است در اين كاخ منعقد شده است .

در اين مطلب ميخوانيد

كمي از تاريخچه كاخ ورساي

ويژگيهاي كاخ ورساي

آپارتمان شاه

آپارتمان ملكه

تالار آينه‌ها در كاخ ورساي

باغ‌ها و فضاي سبز

كاخ‌هاي جانبي

زندگي طلائي در كاخ ورساي 

كاخ‌هايي كه براي ساخت آنها از كاخ ورساي الهام گرفته شده است

ساعت بازديد از مجموعه كاخ ورساي

آدرس كاخ ورساي 

كاخ ورساي و راهروي ممنوعه

۱۳۷ بازديد

كاخ ورساي و راهروي ممنوعه

كاخ ورساي و راهروي ممنوعه

داستان عجيب راه‌ پله‌ مخفي در كاخ ورساي فرانسه در زمان پادشاه لويي پانزدهم داستاني شنيدني است كه در كنار زيبايي‌هاي اين كاخ مي‌تواند جذاب باشد.

اين مقاله تجربيات سفر فردي به نام Mich Cardin است كه فرانسه رفته و از قصر ورساي بازديد كرده است:

«كاخ ورساي » (Palace of Versailles) به عنوان يكي از قصر‌هاي نمادين فرانسه شناخته شده است كه داستان زندگي «ماري آنتوانت» (Marie Antoinette) با مهماني‌هاي باشكوه و جلسات مد در اين قصر جاودانه شده است.

كاخ ورساي و راهروي ممنوعه

كاخ ورساي و راهروي ممنوعه

اين قصر حكومت ۴ پادشاه را در بيش از يك قرن به خود ديده است. تاريخ‌دانان فرانسوي و مردم به شايعه‌پراكني پشت سر ساكنان سلطنتي اين قصر مي‌پرداختند. اين مكان رمز و راز بسيار و اختلاف نظر‌هايي را به دنبال دارد.

معشوقه‌هاي پادشاهان (Louis XIII – Louis XV)  در فيلم‌هاي «سوفيا كوپال»، (Sophia Coppola) مانند ماري آنتوانت به تصوير كشيده شده‌اند. در واقعيت، آن‌ها آپارتمان لوكسي در قصر داشتند كه پادشاهان با راهرويي پنهان مي‌توانستند به آنجا بروند.

ماري آنتوانت اكثرا به خانه‌ي خود كه چند دقيقه با قصر فاصله داشت، پناه مي‌برد. آنجا او مي‌توانست در سالن آبي رنگش كه ديوارهايش براي عبور نور پايين مي‌آمدند يا براي جلوگيري از ديد دوست‌داران و دشمنانش بالا برده مي‌شدند، به استراحت بپردازد.

به ما اجازه داده شد كه قسمت‌هاي ممنوعه‌ي اين قصر را با همراهي يك مورخ محقق به نام «متيو د وين»، (Mathieu Da Vinha) بازديد كنيم.

دَوين ما را با رازهاي پنهان و زواياي تاريك اين جواهر تاريخي بيشتر آشنا كرد.